google.com, pub-9253209472297458, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-9253209472297458, DIRECT, f08c47fec0942fa0
 
  • Marin Dan

Posibilitati de vanzari online in 2022

Ce posibilitati ai pe piata vanzarilor online in anul 2022 ? Tu ce metoda alegi ?

1.Buy Now, Pay Later (BNPL)

Sistemele BNPL reprezintă în acest moment modalitatea de plată cu cea mai mare creștere din online. Motivul e simplu: BNPL prezintă un model de tip win-win atât pentru clienți cât și pentru magazine. Primii pot achiziționa produse cu livrare imediată, plătindu-le ulterior cu dobânzi foarte mici sau fără dobândă. Magazinele își primesc plata în avans, iar valoarea medie a unei comenzi poate crește semnificativ. În acest segment se remarcă deja câteva companii tinere precum Klarna sau Afterpay, dar și nume cunoscute precum PayPal sau American Express. În România, Revo Technologies oferă mai multor magazine serviciul Mokka.


2. Live Shopping

Deși comerțul prin livestreaming a debutat în 2014 în China (cea mai mare piață de ecommerce de pe glob), anul 2020 este cel care a accelerat adopția live shopping în SUA și Europa. Integrarea unor clienți de livestreaming cu platformele de comerț electronic nu este doar o metodă de a mări dinamismul și diversitatea conținutului tău. Este și o metodă de a crea o apropiere reală față de consumatori și de a le creștere loialitatea. Mai mult, pentru producătorii mici sau specializați, live shopping poate fi un factor diferențiator, după cum o demonstrează și Dengo, partener VTEX.


3. Shoppable UGC

O evoluție naturală a comerțului social, comerțul bazat pe conținut generat de utilizatori a urcat și el în preferințe. De fapt, peste 70% din consumatori spun că au mai multă încredere în sistemele de tip UGC decât în cele tradiționale. Dacă inițial astfel de inițiative se limitau la roboți de chat sau link-uri de cumpărare, plasate sub diverse materiale online, în momentul actual parcursul consumatorului de la prezentare la achiziție este extrem de scurt. Astfel, în 2021, 130 de milioane de utilizatori au accesat imaginile „shoppable” din Instagram, iar start-up-urile care oferă conținut de tip UCG au demonstrat că orice conținut online este monetizabil, cu integrarea potrivită.


4. Composable Commerce

Deși decuplarea sistemelor backend de cele frontend nu e o idee nouă, folosirea acestui tip de arhitectură în ecommerce poate fi considerată o adevărată revoluție. Comerțul de tip „composable” și arhitectura headless oferă multiple avantaje, cel mai vizibil fiind flexibilitatea și posibilitatea de a-ți personaliza fără restricții magazinul. Avantajul mai puțin vizibil, însă la fel de valoros, ține de integrarea rapidă a platformei tale de ecommerce cu diverși parteneri și servicii inovatoare. Practic, un sistem de tip composable commerce îți permite să nu oferi doar produse, ci și experiențe.

5. Platformele de ecommerce pe bază de API

Un magazin online modern nu poate funcționa în vid. Platforma din spatele lui este integrată cu zeci de aplicații, de la sisteme de tip ERP sau CRM, la procesatori de plăți și firme de curierat. Pentru ca acest proces să se desfășoare fără fricțiuni, este necesar ca toate aceste elemente să “vorbească aceeași limbă”, adică să comunice printr-un API. Platformele pe bază de API nu sunt un simplu trend in ecommerce, ci culminarea ultimului deceniu de tehnologie ecommerce.

10 views0 comments

Recent Posts

See All